Objektumok kitöltése és körvonala |
  |
Ha át szeretnénk alakítani egy objektumot (például meg szeretnénk változtatni a helyét, méretét, színét stb.), akkor először mindig ki kell jelölnünk azt. Egy objektum kijelölve marad, amíg ki nem jelölünk egy másik objektumot, így a kijelölése után több műveletet is elvégezhetünk rajta, anélkül, hogy újra ki kellene jelölnünk. Vannak műveletek, amiket csak úgy tudunk elvégezni, hogy nincs kijelölve egyetlen objektum sem. Ilyenkor a kijelölés megszüntetéséhez üssük le az Esc billentyűt, vagy kattintsunk a rajzterületen egy üres részre, ahol egyetlen objektum sincs. |
  |
Ha megrajzoltunk egy objektumot, elkezdhetjük annak színezését, és folytathatjuk a formálását a speciális hatások alkalmazásával. Ebben a részben azzal foglalkozunk, hogy milyen módszerekkel tölthetünk ki egy objektumot, és hogyan színezhetjük, alakíthatjuk annak körvonalát. Az objektum kitöltője az a szín vagy mintázat, ami az objektum görbékkel határolt részét kitölti. A CorelDRAW számos, látványos kitöltőt tartalmaz, kezdve az egyszerű színektől egészen a matematikai módszerekkel generált anyagmintázatokig. Az objektumok körvonala alatt az objektumok alakját követő, különböző színű és vastagságú vonalakat értjük. Ezek beállítására is számtalan lehetőségünk van: különböző színű, vastagságú és hatású körvonalakat készíthetünk. |
  | |
  |
A CorelDRAW-val egyaránt színezhetünk nyitott és zárt objektumokat. Ha nyílt objektumot töltünk ki, a program egy egyenest húz az objektumot alkotó görbe kezdő és végpontja közé, s ezzel látszólag bezárja a görbét. A szövegeket a program zárt objektumokként kezeli, ezért ezeket ugyanúgy lehet színezni, mint egy közönséges téglalapot. |
Objektumok kitöltése |
  |
Az objektumok megjelenését a kitöltés alapvetően befolyásolja, ezért nagyon fontos a kitöltési módszerek alapos ismerete. Ha tisztában vagyunk azzal, hogy az objektumok kitöltésére milyen módszereket használhatunk, a lehetőségeinknek már csak a képzeletünk szab határt. A CorelDRAW olyan sokféle, remek eszközt kínál a felhasználóknak, hogy nehéz olyat kitalálni, amit ne lehetne megvalósítani. |
||||||||||
  |
A program a következő kitöltő-típusokat kínálja: |
||||||||||
  |
|
||||||||||
  |